sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Alamäkipyöräilyä!

Eilisellä kuvausreissulla törmäsin itselleni aivan uuteen asiaan: alamäkipyöräilyyn. Tai siis melkein törmäsin. Olin kiipeämässä Kalpalinnan rinnettä (Janakkalassa) ylös, kun ylhäältä rinteestä kuului ryminää ja yhtäkkiä pyöräiljä suhahti ohitseni rinnettä alas. Hetkeä myöhemmin samaa polkua pitkin suhahti alas toinenkin pyöräilijä.

Hetken ympärilleni tiirailtuani jatkoin kiipeämistäni. Seuraavaksi kuulin hiihtohissien kolinan. Lähemmäs päästyäni näin silloin tällöin hiihtohissin vetämän pyöräilijän nousevan rinteen päälle. Osa lähti laskettelemaan pyörällään laskettelurinnettä (laskettelurinteenä sen talvista tunsin) alas minun suuntaani, osa valitsi eri reitin. En vieläkään ymmärtänyt juuri mitään, mutta muutaman kuvan onnistuin ohi pyyhältävistä ajajista saamaan. Hurjan oloista menoa, jota täytyi sitten kotona googlettaa paremmin. Ja löytyihän se: Calpis Bike Park. Jotain uutta oppii - jos ei joka päivä, niin ainakin joka viikko :-)

1. Tässä mennään hurjaa vauhtia taidolla. Sait hienot kuvat.
    Itse tutustuin lajiin vuosi sitten Alpeilla, kun näin näiden puikkelehtivan maastossa alapuolellamme kun nousimme vaunulla 3000 m korkeuteen. Oli hurjan näköistä.

1. Minä vielä.. Siellä Sveitsissä tuo laji oli nimeltään Mountain Bike

2. Kiitos!

Lämmin kiitos lisätiedoista :-)

2. hehe mä oon tos kuvas oon 11 mä ehk näinki ku olit tuol kalpalinnas ottaa kuvii kiitos hienosta kuvasta